Interne rutiner

  • Erstatninger og reparasjoner dekkes i utgangspunktet av skolen. Kontakt Thor Arne på IT-avdelingen og oppgi iPadens serienr og hva som er feil.
    OBS! Før enheten leveres til service, må Finn iPad være skrudd av
  • iPader til elever og lærere som bytter skole (til en annen grunnskole i Lillehammerskolen), følger med over til ny skole.
    Slutter vedkommende i Lillehammerskolen (f.eks. ved å flytte ut av kommunen), blir iPaden (med deksel/tastatur og original lader) værende på skolen. Husk å gjennomføre Rutinebeskrivelse for iPad som skal gjenbrukes
  • Brukeradministrasjon Lightspeed (LS):
    LS har egen brukeradministrasjon som ikke er synkronisert med kommunens andre systemer. Derfor må brukere legges inn, flyttes og slettes etter egne rutiner.
    IT-avdelingen håndterer brukeradministrasjon, men skolene rapporterer inn endringer underveis.
  • Apple-ID kreves ikke for utrulling av apper. Opprettelse av AppleID er derfor valgfritt og opp til foresatte. Familiedeling anbefales.
    Apple apper (Keynote, iMovie, GarageBand, Pages, Numbers) krever i utgangspunktet AppleID, men gjennom “Force app management” i Lightspeed unngår vi dette.
  • Brukeradministrasjon Showbie:
    Også Showbie har sin egen brukeradministrasjon, https://dashboard.showbie.com/signin, og skolene administrerer selv lisenser og tilganger via denne nettsiden.
    Det er kun lærere med aktiv undervisning i “iPad”-grupper som trenger prolisens.
    Hvis det er tomt for prolisenser, kontaktes IT-avdelingen.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s